Круглий стіл “Інтернет-торгівля вбиває класичну дистриб’юцію! Чи це так?”

Круглий стіл “Інтернет-торгівля вбиває класичну дистриб’юцію! Чи це так?”

16 липня 2021 року відбувся круглий стіл на тему “Інтернет-торгівля вбиває класичну дистриб’юцію! Чи так це?”.

Як експерти виступили випускники програми МВА ОУ-ЛІНК:

  • Соловйов Михайло – комерційний директор, мережа супермаркетів «КЛАС»
  • Рева Юлія – керівник відділу «Галерея Мобільного зв’язку»
  • Живолуп Григорій – комерційний директор, Торгова компанія «Партнер»
  • Багатий Іван – директор, “Харківський молочний завод”

Для обговорення було запропоновано такі питання:

  • Чи дійсно дистрибуція вмирає?
  • Як пандемія, цифровізація вплинули на розвиток дистрибуції як бізнесу?
  • Відділ продажів & дистрибуції. Продаж переходить в он-лайн. Які нові навички повинні мати співробітники традиційних відділів продажів? Чи традиційні відділи продажів відмирають? Що на зміну?
  • Як трансформується традиційний бізнес дистрибуції? Чи варто розглядати перехід до іншої стратегічної групи?
  • Трансформація дистриб’юторських компаній у логістичні. Чи є такий тренд? Що змінюється у структурі дистриб’юторських компаній? Які нові погрози?
  • Тренд мультиканального розподілу продуктів (он-лайн, традиційний продаж). Якими навичками повинен мати комерційний директор? Системи мотивації продавців
  • Чому компанії відмовляються від традиційного роздрібу, власних магазинів на користь інтернет-магазинів?

Модерувала обговорення – Наталія Корніюк, MBA, тьютор курсів «Управління маркетингом та фінансами», «Стратегія», «Стратегії маркетингу у складному оточенні».

В результаті вийшла гостра дискусія. Думки часом були протилежні.

Учасники погодилися, що той чи інший успіх чи невдача дистриб’юторських компаній залежить від галузі, де розвивається дистрибуція. Приклад спаду – високотехнологічні галузі, де основні учасники – глобальні компанії, при раніше сильній ланці дистрибуції сьогодні функції дистриб’ютора забирає виробник, а дистриб’юторська компанія стає чистим логістом. У галузях, що розвиваються, в яких виробник сфокусований на виробництві, але потребує розподілу своїх продуктів і шукає партнерство з дистриб’юторськими компаніями, навпаки підвищується статус і сила впливу на бізнес процес дистриб’юторської компанії. І не має значення, про який ринок йдеться – промислові чи продовольчі товари.

Істотну загрозу дистрибуції становить розвиток інтернет технологій. При цьому учасники зазначили, що реагуючи на зовнішнє оточення, будь-який бізнес має трансформуватися, і дистрибуція в тому числі. Для одних інтернет технології – становлять загрозу, для інших – широкі можливості для трансформації.

Широка вертикальна та горизонтальна інтеграція роздрібних мереж, що спостерігається останнім часом, обумовлена ​​тим, що існуючі дистриб’ютори погано виконують свої функції. І ці тенденції аж ніяк не спровоковані пандемією та цифровізацією бізнесу.

Завданням круглого столу було спонукати учасників до переосмислення ситуації. Незалежно від цього, якому етапі товаропроизводящей ланцюжка перебуває компанія – виробник, роздріб, дистриб’ютор, логіст побачити собі аргументи у розвиток і надання стійкості бізнесу.